Γαλάτσι από παλιά...

Γαλάτσι από παλιά...

Σάββατο 12 Φεβρουαρίου 2011

ΜΕΤΡΟ ΣΤΟ ΓΑΛΑΤΣΙ ΠΟΤΕ ?



Σύμφωνα με τη Μελέτη Ανάπτυξης Μετρό (1995 - 1999), στο εγκεκριμένο Σχέδιο Ανάπτυξης του Μετρό της Αθήνας προβλεπόταν η κατασκευή δύο νέων Επεκτάσεων που ουσιαστικά θα αποτελούσαν κλάδους των υφιστάμενων Γραμμών, δηλαδή της Γραμμής 2 (Πανεπιστήμιο - Εξάρχεια - Αλεξάνδρας - Δικαστήρια - Κυψέλη - Γαλάτσι - 'Αλσος Βεϊκου) και της Γραμμής 3 (Πανόρμου - Φάρος - Σίδερα -ΟΑΚΑ - Παράδεισος - Μαρούσι). Κατά την εκπόνηση της Προμελέτης των έργων διαπιστώθηκε ότι οι εν λόγω επεκτάσεις δεν ήταν τεχνικά εφικτό να αποτελέσουν κλάδους υφισταμένων Γραμμών, καθώς το ενδεχόμενο αυτό θα παρουσίαζε σημαντικές κατασκευαστικές και λειτουργικές αδυναμίες (διακοπή λειτουργίας της γραμμής, σύνθετη κατασκευή, υψηλό κόστος, συχνότητα των δρομολογίων, κ.λπ.). Σε αυτό το πλαίσιο, η ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. προχώρησε στην εξέταση της σύνδεσης των εν λόγω επεκτάσεων μεταξύ τους και την ανάπτυξή τους ως μία νέα αυτόνομη Γραμμή 4 σε σχήμα U, η οποία θα περιλαμβάνει τα παραπάνω δύο - ακτινικού χαρακτήρα - σκέλη (προς Γαλάτσι και προς Μαρούσι) και κεντρικό τμήμα που θα συνδέει 8 νέους σταθμούς Μετρό: Πανεπιστήμιο, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Παγκράτι/Καισαριανή, 'Ανω Ιλίσια, Ζωγράφου, Γουδί, Κατεχάκη, με ανταπόκριση με τις υφιστάμενες Γραμμές 2 (στον Σταθμό ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ) και 3 (στους Σταθμούς ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΣ & ΚΑΤΕΧΑΚΗ). Πρόσφατα στη Γραμμή αυτή προστέθηκε ο κλάδος Ευαγγελισμός - Παγκράτι - Βύρωνας - Υμηττός - Ηλιούπολη, καθώς και οι επεκτάσεις Μαρούσι - Λυκόβρυση και 'Aλσος Βεΐκου - Περισσός.
Η νέα Γραμμή του Μετρό, Γραμμή 4 με χρώμα πορτοκαλί (Περισσός - 'Αλσος Βεΐκου - Πανεπιστήμιο - Ευαγγελισμός - Βύρωνα - Κατεχάκη - Μαρούσι - Λυκόβρυση) έχει μήκος 33 χλμ., διαθέτει 29 σύγχρονους σταθμούς και έχει εκτιμώμενο προϋπολογισμό κατασκευής περίπου 3.3 δισ. ευρώ, ενώ αναμένεται όχι μόνο να αλλάξει δραστικά τον συγκοινωνιακό χάρτη της Αθήνας αλλά να αναβαθμίσει σημαντικά τη ζωή στο Λεκανοπέδιο.
Στόχος του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και της Αττικό Μετρό Α.Ε. είναι εντός του 2011 να δημοπρατηθεί η οριστική μελέτη του έργου και η δημοπράτηση για την κατασκευή του πρώτου τμήματος της Γραμμής ('Aλσος Βεΐκου - Ευαγγελισμός) να υλοποιηθεί εντός του 2012.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου